Vyspělá společnost – rozvinuté technologie. Tvorba ekosystémů z chytrých zařízení a jejich personalizace

07 серпня 2023

user

Vyspělá společnost – rozvinuté technologie. Tvorba ekosystémů z chytrých zařízení a jejich personalizace - icoola.cz - fotografie 1

Vývoj lidstva je neustále spojen s rozvojem technologií. Chytrý telefon dnes nepoužívá jen líný nebo hluboce přesvědčený člověk. Jeho provoz je dán zvýšením rychlosti života a pohybu, potřebou komunikace a vyhledávání informací, ale i dalšími užitečnými funkcemi. Výrobci velkých zařízení a nejmenších věcí stále více opouštějí papírové uživatelské příručky. Místo toho přecházejí na elektronický formát tiskem QR kódů na obaly. Cestování do vzdálených zemí a komunikace s místním obyvatelstvem, plánování dne, každodenní nákupy, chození do restaurací a zábava také vyžadují použití telefonu. Bez ohledu na to, jak moc bychom si to přáli, společnost proces technologizace zahájila už dávno.

 

Technologický ekosystém

Výrobci elektroniky zase podporují touhu spotřebitelů kupovat jejich produkty. Firmy se přizpůsobují potřebám lidí, udávají trendy a zlepšují se. Pokrok dospěl k vytvoření ekosystémů jednotlivých značek, tedy kolekce zařízení, která mezi sebou mohou snáze interagovat než s jinými značkami. Nasycení různými funkcemi a rozmanitost výběru vedly k tomu, že nejběžnější uživatel si již nekoupí první lepší zařízení za atraktivní cenu. Pečlivě rozebere nabídky na trhu, podívá se na alternativy, zhodnotí, co využívá jeho okolí a teprve poté se rozhodne.

Ano, lidé se podmíněně rozdělují do referenčních skupin a ano, samotné zařízení, ze kterého bude analýza probíhat, může silně ovlivnit výběr potenciálního kupce. Řekněme, že se Apple rozhodne vydat pračku, která dokonale zapadá do celého ekosystému značky. Při takové výhodě může některý segment nad nadsazenou cenou přimhouřit oči, protože člověk je na používání této technologie zvyklý (používá AppleWatch, volá z iPhonu, pracuje s MacBookem) a projeví jí loajalitu. A naopak, pokud společnost „No Name“ vydá plně vybavenou výbavu, ale bez možnosti synchronizace s jinými zařízeními a vytvoření ekosystému (aby aplikace nefungovala dobře na iOS i Androidu), může očekávat neúspěch .

 

Internet věcí

Z technologického hlediska je ekosystém souborem zařízení, vzájemně propojených aplikací jedné nebo více společností. Ekosystémy již dávno nahradily koncept platforem, které byly tak populární v posledním desetiletí. Není se čemu divit, protože platformy znamenaly služby, na jejichž základě mohly firmy vytvářet své produkty. Na obou stranách bylo dost omezení. Vezměme si ještě funkčnost platformy a standardy umístění.

K tomu, aby se ekosystémy rozvíjely, nestačí neustálé aktualizace, které společnosti tak pilně vyvíjejí. Aktualizace jsou totiž pouze základem, na kterém byla evoluce zařízení postavena. Bez ohledu na to, kolik nových čipů se nám nabízí, přibližně každý třetí mladý člověk chápe, jakou velikost paměti potřebuje, jaký výkon, zda může být s tímto fotoaparátem spokojen a zda není nutné kupovat dražší a lepší. V tomto cyklu jeden gadget nahradí druhý. S příchodem internetu věcí (IoT) jsou však možnosti mnohem větší. Chytré hodinky, náramky, domácí potřeby: rychlovarné konvice, televizory, které rozpoznávají hlasové příkazy, ledničky, dávkovače a dokonce i osvětlení. Všechny tyto prvky mohou pomoci rozšířit síť vazeb na ekosystém. Smartphone se v tomto případě stane určitým osobním ovládacím panelem, což jej v budoucnu činí nepostradatelným.

Internet věcí a chytrá domácnost

S ohledem na pandemii půjdou ekosystémy o krok dále. Podle údajů platformy Voex strávili Američané loni ve svých domovech více než 60 milionů hodin denně a vzdali se cest do kanceláře. Stejný trend je pozorován na Ukrajině a v mnoha dalších zemích. Vše nasvědčuje tomu, že v příštích letech budou lidé i nadále trávit více času mezi svými čtyřmi stěnami. A v kancelářích bude mnohem více volného místa než před koronavirem. Současné změny ovlivní přístup k projektování, údržbě a provozu budov. To je důvod, proč celé ekosystémy inteligentních domácností (BIoT) získávají na popularitě. Řešení pro inteligentní budovy jsou určovány změnami probíhajícími na IT trhu, což je dobře patrné na příkladu internetu věcí.

Podle švédské společnosti Memoori rozvoj internetu věcí výrazně urychlil transformaci v oblasti automatizace inteligentního řízení budov a vytlačil dosavadní obchodní modely. Podle švédských předpovědí dosáhne globální trh BIoT v roce 2025 82,7 miliardy dolarů a podle pesimistického scénáře 65,2 miliardy dolarů. Pro srovnání, v roce 2019 měl hodnotu necelých 43 miliard dolarů. Analytici předpovídají, že počet připojených zařízení vzroste z 1,7 miliardy v roce 2020 na téměř 3 miliardy v roce 2025.

Odborníci se obecně shodují, že integrace starší infrastruktury se senzory a aplikacemi IoT, s novými sítěmi a cloudovými službami je klíčem k vytvoření skutečně inteligentních budov. Kabelové sítě používané k vytvoření základní provozní infrastruktury, včetně HVAC (topení, klimatizace, ventilace), výtahů, systémů kontroly přístupu, osvětlení a nouzových systémů, budou i nadále hrát důležitou roli a nebudou plně automatizovány. S rozvojem technologie 5G je ale pravděpodobné, že v budoucnu „chytrá domácnost“ převezme některé úkoly, jako je monitorování procesů.

Personalizace

Kromě zmíněného konceptu ekosystému nabývá na významu i koncept personalizace. Všechna moderní zařízení se snaží být pro uživatele užitečná a zvyšovat jeho vlastní šance na přežití. Aby korporace zůstaly na trhu déle, studují své zákazníky nejen v okamžiku výběru produktu, přitahují je promyšlenou marketingovou kampaní, ale i po celou dobu používání. Například známý přehled času na obrazovce umožňuje vývojářům aplikací pochopit, který obsah se vám líbí víc. Osobní nastavení v jakékoli technice urychlí a zpříjemní ovládání.

Vyhledávače mezi skupinou lidí, do které patříte, pomohou prodejcům nabízet pouze potřebné produkty a zvýšit prodej mezi cílovou skupinou. Je známo, že 74 % zákazníků internetových obchodů obtěžuje obsah a nabídky, které jim nejsou přizpůsobeny. A 57 % je připraveno sdílet osobní údaje s prodejcem, pokud doporučení zahrnují jeho osobní potřeby. Nabídky, platební metody, možné akce, skvělé příležitosti pro vlastní podnikání. S největší pravděpodobností si člověk v budoucnu bude moci přizpůsobit vše v domě, autě, v práci, automatizaci procesů počínaje probuzením a konče pozdní večeří.

Výhody a nevýhody personalizace

Plusy

Data, která zařízení shromažďují, se neomezují pouze na fotografie, které ukládáte na Disk Google a surfujete po internetu. Pro všechny, absolutně všechny transakce, nákupy, účetnictví, efekty, strukturované a nestrukturované akce související s množstvím a čísly, existuje obecný koncept - Big Data. Jde o data, která jsou uložena na obrovských digitálních médiích a obsahují doslova všechny dostupné informace na světě. Každou minutu na světě se v prohlížečích odešle 2,5 milionu požadavků a to vše se zaznamená. Taková data, respektive jejich získávání, mohou lidstvu pomoci při regulaci omezených zdrojů a doručování do chudých regionů. Hledání těchto zdrojů pomocí senzorů. Jsou schopni opravit infrastrukturu, regulovat pohyb automobilových toků, když se objeví dopravní zácpy.

Big Data se používají v agroprůmyslu a poskytují pečlivou a včasnou péči o rostliny. Technologické ekosystémy a personalizace hrají důležitou roli ve vývoji dat. Každý člověk, nastavující blahobyt na úrovni domácnosti, bude moci svými činy ovlivňovat všeobecné blaho ve světě. Například vývoj chytrých smartphonů, televizí pomůže řídit absorbovanou energii a může zlepšit náš život ve všech aspektech. Rozvoj technologií navíc vždy vede ke zlepšení životní úrovně a pracovních podmínek. Vyplývá to z anglického sčítání lidu a studií zaměstnanosti ve Walesu.

 

Nevýhody

Nakupování bude jednodušší, infrastruktura lepší, ale co soukromí? Při vytváření ekosystémů byste měli pečlivě zvážit své kroky a nesouhlasit se všemi požadavky, které přicházejí z webů nebo aplikací. Jednoduché přečtení podmínek používání a cookies pomůže uživateli kontrolovat jeho osobní údaje. Také musíte být opatrní s cloudovým úložištěm. Pravidelně je čistěte, mažte nepotřebné soubory, strukturujte data nejen při změně zařízení. A uživatel může nezávisle spravovat data v nastavení zařízení, povolit nebo zakázat určité akce.

 

ICOOLA vám přeje bezpečné používání a nové, úspěšné nákupy k vytvoření vlastního ekosystému.

avatar
vocabulary.authorblog Michaela Bartonova
vocabulary.createblog
07.08.2023
vocabulary.updateblog
07.08.2023
Comments 0
Views 61
23 blog.minutes Clock

Vase hodnoceni: