Recenze telegramu: Jaké funkce má populární messenger?

19 липня 2023

user

Recenze telegramu: Jaké funkce má populární messenger? - icoola.cz - fotografie 1

Telegram: nejoblíbenější messenger

Pravděpodobně není , který by neslyšel o Telegramu. Tento messenger se stal mimořádně oblíbeným díky své multifunkčnosti a snadnému ovládání, a přestože k dokonalosti má daleko, jak se na první pohled může zdát, Telegram stále zaslouženě zaujímá jedno z ceněných míst v žebříčku oblíbených aplikací našich uživatelů. Zvažme klady a zápory této aplikace a historii jejího vývoje.

Historie vývoje telegramu

Příběh našeho posla začíná skutečností, že v roce 2006 vytvořil Pavel Durov sociální síť VKontakte, která přinesla jeho tvůrci první slávu a příjem. Poté, co Durov získal stabilní příjem, dostal více času na přemýšlení o nových projektech a způsobech jejich realizace. Takovým projektem se stal Telegram. Impulsem pro vytvoření messengeru byly tak do očí bijící problémy jako informační bezpečnost a soukromí. Po incidentu s ruskými úřady zakladatel známé sociální sítě poprvé přemýšlel o tom, jak sobě i svým uživatelům zaručit právo na bezpečnou korespondenci, a se svým bratrem se rozhodl vyvinout nový šifrovací systém MTProto, pro který Platformou se stal telegram.

Od roku 2013 je aplikace dostupná na iOS a Android a postupně si začala získávat na oblibě, která roste dodnes.

Sdělení. Jak používat telegram?

Hlavní funkcí telegramu je poskytovat výměnu informací, takže mnoho lidí zajímá, jak jej používat. K tomu má aplikace několik způsobů komunikace:

Chaty v cloudu jsou běžné chaty, které jsou uloženy na internetu a jsou tedy přístupné ze všech zařízení, na kterých má klient nainstalovanou aplikaci. I když se díky tomu méně vážete ke svému smartphonu, nespěchejte to déle odkládat, protože pro uživatele mobilní aplikace je k dispozici speciální funkce pro přečtení zprávy bez upozornění odesílatele. Stačí podržet prst na vyskakovacím okně nové zprávy a zobrazit oznámení, aniž by o tom odesílatel věděl. V takových chatech je také možnost nastavit časovač pro smazání vaší zprávy. Chcete-li to provést, musíte na tento soubor kliknout při odesílání souboru pomocí tlačítka "sponky" a nastavit čas sebezničení pomocí časovače. Soubor bude smazán po zadané době poté, co si příjemce zprávu přečte. K dispozici je také funkce nastavení časovače pro odeslání zprávy.

Není to tak dávno, co se v Telegramu objevila další velmi užitečná funkce související s chaty. Nyní, pro ještě pohodlnější používání aplikace, můžete vytvářet složky s konverzacemi, které potřebujete. Pokud máte hodně chatů, které se týkají různých oblastí života a chcete je oddělit, stačí vytvořit složku. Tímto způsobem bude snazší najít chaty pro práci, školení, informační kanály a dialogy s ostatními uživateli.

Další užitečnou funkcí telegramu je úprava zpráv. Často dochází k situacím, kdy uživatelé omylem stisknou nesprávnou klávesu a odešlou zprávu a odeslanou zprávu již není možné opravit. V tomto messengeru se však o to nemusíte starat: stačí kliknout na požadovanou zprávu a Telegram vám nabídne její změnu.

Tajné chaty v telegramu

Tajné chaty nejsou uloženy na žádném serveru, jsou zašifrovány přímo v dialogu s jiným uživatelem a jejich vlastníci je pravidelně mažou přímo v Telegramu. Chcete-li zahájit tajný chat, musíte vstoupit do běžného dialogu s jinou osobou, kliknout na tři tečky v pravé horní části obrazovky a vybrat možnost „Zahájit tajný chat“. Jakmile to uděláte, druhý uživatel bude muset potvrdit vaši pozvánku. Poté můžete zahájit tajný chat a užívat si bezpečnou komunikaci.

V Telegramu jsou k dispozici také hovory a videokonference, takže nemusíte vždy komunikovat s ostatními uživateli v textovém formátu. Jen se ujistěte, že je vaše síťové připojení stabilní a užívejte si chatování.

Skupiny jsou jednou z nejpohodlnějších funkcí telegramu. Umožňují nasbírat až 200 tisíc uživatelů v jednom chatu. Takové skupiny mohou být tematické a dokonale vhodné pro práci, studium a tak dále. Díky bohaté funkčnosti je komunikace v takových skupinách velmi pohodlná. Zde můžete snadno odpovědět na zprávy ostatních uživatelů a v dialogu zmínit uživatele, kterého potřebujete kontaktovat. Pravidelné skupiny obsahují až 200 členů, jsou tedy vhodné pro univerzitu i práci. V nich může kdokoli upravovat nastavení skupiny, přidávat nové členy a měnit hlavní obrázek. Superskupiny jsou mnohem větší a mohou obsahovat až 200 000 členů, takže jsou vhodné pro větší komunity.

Pro vytvoření superskupiny je potřeba si trochu pohrát s nastavením, a to: učinit skupinu veřejnou, změnit nastavení globálních práv nebo omezit některého člena skupiny.

Kanály v telegramu

Na první pohled se může zdát, že kanály se neliší od skupin, ale není tomu tak. Kanály v telegramu jsou navrženy speciálně pro distribuci různých informací širokému publiku. Na rozdíl od skupin není počet účastníků nijak omezen. Kanály jsou obvykle navrženy tak, aby komunikovaly s velkým publikem, takže v nich vždy najdete spoustu anket, mediálního obsahu a tak dále. V samotném telegramu můžete snadno najít jakýkoli kanál. K tomu stačí zadat slovo, které se bude blížit tomu, co hledáte, a na obrazovce se automaticky začnou objevovat návrhy. Může to být cokoli od knih a filmů až po kanály technických recenzí.

Shrneme-li všechny funkce telegramu, můžeme rozhodně říci, že tento messenger obsahuje:

• Tvořivost
  • Soukromí
  • Pohodlí

Problémy telegramu - jaké jsou?

Hlavním problémem Telegramu byl v poslední době extrémně velký příliv uživatelů, který způsobil jak funkční, tak finanční problémy. Mezi funkční problémy patří zvýšená četnost přerušení práce messengeru a na některých místech nestabilní spojení. Finanční problémy mají poněkud hlubší kořeny a spočívají v tom, že aplikace není nijak financována. Projekt byl založen na penězích investorů, kteří investovali do nové kryptoměny TON, která měla zajistit práci messengeru, protože aplikace neměla reklamní monetizaci, ale kvůli zákazu jejího spuštění ze strany Spojených států, investoři začali požadovat své peníze zpět a aby udržel svůj výtvor nad vodou, Durov se rozhodl aplikaci zpeněžit.

Podle našeho názoru se Telegram vyplatí používat. I přes některé nedostatky, které možná ani nepocítíte, zanechává funkčnost této služby pozitivní dojem. Tento messenger je ideální pro každodenní použití a jeho stažení nebudete litovat.

Telegram získává na popularitě při používání šílenou rychlostí. Jedná se o mobilní aplikaci pro výměnu zpráv, fotografií, videí a dalších souborů. A jehož zakladatelem je Pavlo Durov, který vytvořil další sociální síť „Vkontakte“.

Velkou výhodou telegramu je ochrana vašich dialogů před tím, aby je viděli ostatní lidé. Také tuto aplikaci lze použít nejen na telefonu, ale také nainstalovat na počítač. Navíc je zde funkce pro ochranu vašich zpráv – jedná se o tajný chat. Je zaručeno, že všechny dialogy nejsou uloženy na serverech společnosti, ale pouze na zařízeních účastníků rozhovoru.

Další zajímavou funkcí Telegramu je schopnost vést skupinové dialogy. A počet může být až 5 tisíc lidí. Například je velmi dobrý na pracovní chaty.

Jednou z unikátních funkcí této aplikace jsou také roboti, tedy speciální účty, které mohou automaticky zpracovávat a odesílat zprávy. Velkou oblibu si získávají pro svou pohodlnost a rychlost.

Rozvíjejte se, poslouchejte hudbu, učte se jazyky a objevujte svět! A jsme rádi, pokud pro vás byly tyto informace užitečné.