Recenze PUBG Mobile

25 липня 2023

user

Recenze PUBG Mobile - icoola.cz - fotografie 1

Počátky žánru „Battle Royal“.

Subžánr stříleček "Battle Royal" získal v letech 2018-2020 nebývalou popularitu. Prostory služby „Twitch“ zaplavil proud her podobného formátu. Najednou začala „Battle Royal“ obsazovat první místa ve sledovanosti, streamery začaly plynule proudit do her tohoto žánru a prodeje „PUBG“ rostly jako kvas. Na chvíli „PUBG“ překonalo všechny online rekordy a obsadilo první místo na platformě „Steam“, čímž vytlačilo takové mastodonty jako „Counter Strike: Global Offensive“ a „Dota 2“

Fenomenální úspěch "PUBG" nemohl zůstat bez povšimnutí a brzy se vývojáři začali přizpůsobovat požadavkům hráčů a vytvářet jejich "Battle Royal"

Názory vývojářů na tento žánr se radikálně lišily. Někteří se tedy zaměřili na dynamiku, jiní - na rozmanitost postav a jejich schopností a další - na realističnost. Ale podstata zůstala vždy nezměněna ...

O čem je žánr „Battle Royal“?

Žánr migroval do herního průmyslu z kinematografie a literatury. V roce 1999 napsal japonský spisovatel Kosuna Takami román „Battle Royale“, kde jsou školáci posláni na opuštěný ostrov a nuceni mezi sebou bojovat, dokud nezůstane jen jeden – on bude vítěz. V roce 2000 byla vydána filmová adaptace díla. Byl to impuls, který se o mnoho let později změnil v nejpopulárnější žánr v herním průmyslu.

Podstatou takových her je, že skupina lidí je vržena do uzavřeného prostoru, jak tomu bylo v knize a ve filmu. V této oblasti jsou zbraně, jídlo a léky. Existují pouze dvě pravidla: poslední přeživší vyhrává a každý sám za sebe. V "PUBG" se hráči mohou volně připojit ke skupinám, ale pokud v ní podle pravidel hry zpočátku nebyli - nakonec někdo někoho zradí. Hrací pole se postupně zužuje a nedovolí nikomu tiše sedět v jamkách. Hra každou minutou provokuje lidi k potyčkám a rvačkám.

Také někdy může na mapu spadnout cenný náklad, zde se tomu říká - výsadek. Toto je balíček s nejlepšími uniformami a základními předměty. Díky pestrému ohni je tento poklad viditelný z jakéhokoli místa na mapě a o jeho obsah se rozpoutají boje a někdy i místní války.

Střelivo je po mapě rozptýleno nerovnoměrně; na některých místech je nepravděpodobné, že by hráči mohli najít střelnou zbraň a zbídačenou neprůstřelnou vestu, a jinde - všechny druhy zbraní, hromadu kazet, celou sadu mladého teroristy a transport. Do zón bohatých na vybavení se samozřejmě hrne více hráčů a v prvních minutách většina z nich zemře. Silnější, rychlejší a zkušenější přežije. Takoví hráči mají náskok, protože jim skoro od začátku rostou zuby a umí si stát za svým. Toto je riskantní cesta. Dalším způsobem je přistát v odlehlém koutě, pečlivě prostudovat oblast a sesbírat startovací sadu pro přežití. Zatímco ostatní se budou navzájem kousat do krku, vy si postupně vybudujete svůj bojový potenciál a počkáte si na správný okamžik k útoku. Krok za krokem, likvidujte protivníky, čekáte na okamžik, kdy na mapě zůstane jen hrstka lidí. Soutěžíte s nimi v síle a obratnosti. Tento způsob je bezpečnější a poněkud jednodušší, ale zabere více času a v případě náhodné smrti hráče – ztrácí spoustu času.

"PUBG" se nyní vejde do kapsy...

Po ohromném úspěchu hry na PC verzi bylo jen otázkou času, kdy bude portována na Xbox, PlayStation, ale i IOS a Android. A pokud je s portováním na konzoli vše trochu prozaické, pak portování na smartphony bylo mnohem obtížnější. Problém je, že původní „PUBG“ mělo obrovskou mapu, velké množství hráčů (až 100), dopravu a desítky zbraní. Vývojáři stáli před extrémně těžkým úkolem: vytvořit skvělou hru pro masové spotřebitele a optimalizovat ji pro průměrné smartphony. Vše jsme otestovali na známých iPhone gadgetech. Podařilo se vývojářům přenést jejich duchovní dítě do telefonů? Teď na to přijdeme...

Grafika v "PUBG: Mobile"

Zdejší obrázek je jedním z těch okamžiků, kdy má grafika úžasný efekt. Pokud skryjete rozhraní mobilní a PC verze a poté zobrazíte obrázek na obrazovce smartphonu, letmý pohled k jejich rozlišení nemusí stačit. Stejně jako ve verzi pro PC má „PUBG: Mobile“ různá rozlišení grafiky. Při vysokém nastavení zbraň v rukou postavy odráží odlesky slunečních paprsků, předměty vrhají stíny a místo je zavlažováno hustou vegetací. Tato úroveň detailů je samozřejmě náročná na procesor smartphonu a na stejném iPhonu 7 se může hra občas zpomalit a telefon se sám znatelně zahřívá a rychle vybíjí. Na smartphonu s procesorem Apple A13 Bionic je let normální. Smartphone se nezahřívá a za každých okolností produkuje stabilních 30 snímků za sekundu.

Střední a nízké nastavení jsou všelékem pro iPhony staré gardy, protože obraz ve hře bude znatelně jednodušší, ale výrazně se zvýší rychlost a autonomie baterie. Snížené grafické nastavení vám nezabrání vidět nepřítele pohodlně usazeného v krytu. Utrpí tím pouze estetická stránka hry.

Mezi mechanikou mobilní verze, PC verze a konzolové verze není mnoho rozdílů. V obou hrách je inventář a nástroje téměř stejné. Do mobilní verze bylo převedeno vážení, jídlo, léky, munice a doprava.

Změnily se jen maličkosti a i tak ne všechny: v „PUBG: Mobile“ není tak velký výběr zaměřovačů zbraní a menší sada pro přizpůsobení postavy.

Hra poskytuje možnost vytvořit si vlastního jedinečného bojovníka, ale zpočátku budete mít přístup pouze ke standardnímu balíčku kolektivních obrázků: pohlaví, barva pleti, účes a obličej. Bude fungovat vytvořit úplně jinou postavu. Pro ty, kteří jsou připraveni zaplatit za kosmetické změny - můžete se ve hře obléknout za skutečné peníze. Díky tomuto přístupu nedochází k ničení rovnováhy a vývojáři si vydělávají na svůj denní chléb.

Za zmínku stojí pečlivá pozornost vývojáře k detailům, například: pokud má vaše postava na hlavě čepici a pohybuje se ve směru slunce, hledí vás zachrání před paprsky a nošením bot bude postup vaší postavy tišší. Kvůli takové lásce k detailům nedobrovolně respektujete vývojáře a v určité chvíli přestanete vnímat mobilní verzi jako něco ořezaného na „železo“ smartphonů. Vše se hraje přibližně stejně jako na PC a konzolích, ale stále s velkou výhradou, že na smartphonu je ovládání méně jemné a citlivé.

Zvuk v "PUBG: Mobile"

„PUBG: Mobile“ je online servisní hra, takže hudba je zde čistě pro tikání. Ano, v nabídce hraje nějaký motiv, ale nás zajímá něco jiného – můžeme zde využít zvuk jako výhodu? Je možné slyšet kroky nepřátel a určit vzdálenost k nim sluchem? Odpověď je ano, můžete. Zvukový rozsah je zde plnohodnotnou herní mechanikou, kterou by bylo chybou opomíjet. Zvuk v mobilní verzi není tak autentický jako na PC nebo konzolích, ale pomáhá hráči lépe se orientovat v prostoru.
Pojďme si to shrnout...

„PUBG: Mobile“ je rozhodně prvotřídní produkt. Kvalita provedení nevyvolává otázky. Za více než 10 hodin hraní nebyly zaznamenány žádné do očí bijící vady. Vše funguje hladce a stabilně, síťový kód je zapsán dobře: obraz na obrazovce se podle informací na serverech nezdržuje. Díky rozdělení do regionů ping NEskáče a postava se nehýbe, jak se to občas stává v jiných online hrách.

Z nedostatků můžeme vyzdvihnout pouze vysoké systémové nároky a fakt, že se hra dětinsky vleče.

avatar
vocabulary.authorblog Michaela Bartonova